Mitt liv som mamma till Leia, Milo och vår ängel Elina <3

Milo Elias

Publicerad 2015-01-31 23:17:13 i Lillebror,

Den 23e januari 13.32 kikade lillebror Milo ut, 2765g och 48cm <3
 
Vi gick på mognadskontroll den 22e och visste att allt ifrån den 22e till den 30e skulle han komma ut men vi trodde att det skulle bli närmre den 30e.
 
Dom satte ctg, gjorde ett tillväxt ultraljud och en undersökning på mig. Dom var oroliga att han var tillväxthämmad och mätte hans vikt till 2400g och han borde väga i alla fall 3000g. Så utifrån vår oro och att han var så liten + att min kropp var redo, så sa dom att vi skulle komma tillbaka vid kl 8 dagen efter. Det kom som en stor chock och jag ville bara spola tillbaka tiden lite för jag kände mig inte redo för en förlossning, men ut skulle han ju och jag ville inget annat egentligen. Kände en stor panik inför denna förlossningen, eller jag var i alla fall väldigt nervös. För mig var det liksom sista steget för att Milo skulle komma ut levande, så klart låg det som en stor press.
 
Efter en väldigt intensiv förlossning (från igångsättning tills han var ute) på 3 h och 45 min, kom skriket <3
 
En liten uppdatering i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela